Lesgevers

Lesgevers Innovatiebootcamps

Kris Vander Velpen 

 

Kris Vander Velpen is gastprofessor rond innovatie en ondernemerschap bij KU Leuven en Vlerick managment school. Daarnaast is hij een onafhankelijke consultant die voor grote bedrijven en organisaties op maat gemaakte innovatiepraktijken ontwikkelt en implementeert. Hiervoor kan hij beroep doen op zijn eigen diverse beroepservaring als onder meer productmanager bij Bekaert International Trade, manager regionale ontwikkeling bij Strategic Plan Kempen en algemeen manager bij Fortis Venturing. Vanuit zijn eigen ervaring en enthousiasme inspireert Kris je om je idee om te vormen tot een succesverhaal. 

 

Sessie Probleemdefinitie, Bootcamp 1

 

Pieter Vandekerkhof 

 

Pieter Vandekerkhof is professor aan de UHasselt, gespecialiseerd in ondernemerschap en business planning. Naast zijn eigen research heeft hij ook ervaring als business consultant. Bovendien begeleidt hij jaarlijks tal van studenten bij het opstarten van een eigen onderneming. Binnen WingsPro leert hij je een businessplan opstellen voor je eigen innovatieproject en introduceert hij je met de Lean Start-up methode. 

 

Sessie Business Model Canvas en Value Proposition Canvas, Bootcamp 1,2 & 3

Sessie Lean Start-up, Bootcamp 1

Jelle Schepers

 

Na enkele jaren consultancy bij Deloitte en als expert snelle groei bij Voka, is Jelle Schepers sinds kort terug aan de slag als professor aan de UHasselt. Zijn expertise rond ondernemerschap, strategisch leiderschap, governance en familiebedrijven is dus zowel opgebouwd uit eigen onderzoek als uit praktijkervaring. Jelle leidt samen met Pieter Vandekerkhof de workshops rond het Business Model Canvas en Value Proposition Canvas in goede banen.

 

Sessie Business Model Canvas en Value Proposition Canvas, Bootcamp 2 & 3

Jelle Saldien

 

Jelle Saldien is professor aan de UGent, verbonden aan de onderzoeksgroep IMEC-MICT (Media, Innovation and Communication Technologies). Naast onderzoek en onderwijs, werkt deze onderzoeksgroep nauw samen met bedrijven om specifieke innovatieve problemen op te lossen. Jelle is gespecialiseerd in lead-user innovation: de ontwikkeling van nieuwe technologie├źn en processen vanuit een goed inzicht van de noden en wensen van de gebruiker. Hij komt de hiervoor ontwikkelde User Innovation Toolbox toelichten om hiermee concreet aan de slag te gaan. 

 

Sessie User Centered Innovation, Bootcamp 1

Ludo Poelaert

 

Ludo Poelaert is gespecialiseerd in management, leiderschap en ondernemerschap. Voor hij professor werd aan de universiteit, was hij onder meer business unit manager, algemeen directeur en afgevaardigd bestuurder in bedrijven als Apple Computer, BTC en Adecco.   Vanuit die ervaring coacht hij bedrijfsleiders, managers en ondernemers bij diverse taken van het bedrijfsmanagement. Als Global Vice-President bij Barry Callebaut was hij bovendien 4 jaar lang verantwoordelijk voor de wereldwijde accounts van de chocoladefabrikant. Tijdens de sessie rond budgettering verschaft Ludo je een dag lang inzicht in de volledige budgetcyclus van een project.

 

Sessie Budgettering, Bootcamp 2

Marc Van Aken

 

Marc Van Aken onderwijst aan KU Leuven de industrieel ingenieurs onder meer in het overtuigen, onderhandelen en presenteren. Daarnaast is hij actief als coach bij het SO Kwadraat ondernemersteam: een groep succesvolle technologie ondernemers die starters van hoog-technologisch bedrijven ondersteunt bij de verschillende deelaspecten van ondernemen. Zelf heeft Marc ervaring als sales manager bij Network General en medeoprichter van UUNET NV. Tijdens de dag rond overtuigingstechnieken en Pitching leert Marc je het publiek lezen en hierop afgestemd je project pitchen. 

 

Sessie Overtuigingstechnieken en Pitching, Bootcamp 3